//
you're reading...
Així és en 1 minut...

“A Catalunya li falta memòria i autoestima”

Biòloga de formació i vocació, l’Elisenda Vilajoliu Galceran té una altra passió: Catalunya. Així ho demostra en molts àmbits de la seva vida, també en les respostes d’aquest qüestionari. No obstant, al país li cal, segons diu, “memòria i autoestima”. Impossible ser més clar.

Acabi la frase. Si vens a Balaguer…

… pots fer 6 quilòmetres més i visitar La Sentiu també.

Si jo manés…

Intento manar sobre la meva vida, que ja és prou i no aspiro a donar ordres a ningú més.

A Catalunya li falta…

Memòria i autoestima.

I a Espanya?

Tolerància.

 Esculli. Mas, Navarro, Herrera o Junqueras?

Cap.

 Un plat

Els macarrons gratinats i el fricandó que fan les meves dues padrines són insuperables! Qualsevol plat fet a casa amb productes de la terra i acompanyat d’un bon vi de Costers del Segre sempre és una gran opció.

 Una cançó

Homenatge a Teresa, d’Ovidi Montllor.

 Una pel·lícula

No sóc cinèfila. L’última que he vist i m’ha agradat força és “Les veus del Pamano”.

El seu darrer llibre

Tot el que no consumeixo en cinema, ho faig en música i llibres! Començo molts llibres i m’agrada fer-los durar. Ara mateix, a la tauleta de nit, hi tinc, començats: Desglaç, de Maria-Mercè Marçal; Joan Salvat-Papasseit; Espejos, d’Eduardo Galeano; el Tribut de Sorra i Fulles a Miquel Martí i Pol; Burmese Days, de George Orwell; Lo trabalh de las mans (en occità), d’Ives Roqueta; un parell de llibres de divulgació científica i crec que encara me’n deixo algun.

 Una noticia que li agradaria llegir

Dimecres van absoldre Camps però fins i tot “els seus” saben que és culpable. M’agradaria que dèspotes i delinqüents com ell, que ens han portat a la situació social i econòmica actual, no poguessin llegir el diari LaMañana des del sofà de casa.

 El seu lema

Amb el somriure, la revolta.

Una aspiració

La independència del país.

Una mania

Potser això de tenir tants llibres començats i no voler que s’acabin.

 Amb quin balaguerí il·lustre aniria a sopar?

Amb el científic Joan Oró. Era fill de Lleida però va mantenir una estreta relació amb Balaguer.

 Amb qui mai sortiria de festa?

Amb qualsevol dels que fa uns dies afirmava que en Fraga havia estat un demòcrata.

 Si avui fos el darrer dia de la seva vida…

Tot el que faig al llarg del dia, fins i tot la feina, són coses en què crec, m’agraden i em motiven. Si avui fos el darrer dia de la meva vida faria el mateix (menys comprar-me una T-10 nova).

 Vostè és molt del Barça clar…

Cada cop estic més allunyada del futbol perquè els diners que mou i la violència que genera em fan basarda; però sí, quan he de triar equip, trio el Barça.

 Què és el darrer que fa abans d’anar a dormir

Llegir les últimes notícies als mitjans digitals.

 I el primer quan es lleva?

Somriure i de cap a la dutxa.

 Iphone o Blackberry?

No n’he provat cap dels dos però si me’n regales un, que sigui l’Iphone. Saps que seran els primers smartphones que incorporaran el reconeixement de veu en català? Una empresa nordamericana ja hi està treballant.

 Acomiadi’s

Citant a Joan Solà: adéu-siau i gràcies!

Anuncis

Debats

Encara no hi ha cap comentari.

Deixa un comentari

Arxiu

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 15 other followers

