//
you're reading...
Uncategorized

“Volem lo tren”

La Generalitat de Catalunya vol reduir el servei de la línia de tren que enllaça Lleida amb la Pobla de Segur i que passa per Balaguer. El motiu: els retalls del govern i l’elevat cost de manteniment de Renfe “fora de mercat” segons Enric Ticó, president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Davant aquestes voluntats de l’executiu català, ja han aparegut veus crítiques que demanen a la ciutadania que es faci escoltar sota el lema “Volem lo tren” que al 1984 ja va salvar la línia de la desaparició.

 

L’Associació Promoció del Transport Públic creu que una reducció d’oferta a la línia de tren entre Lleida i la Pobla de Segur faria tancar la línia en poc temps. Per això anima a la societat de Lleida, la Noguera i el Pallars, a ressuscitar l’esperit ‘’Volem lo tren’’, que al 1.984 va evitar el tancament de la línia, i que al 2012 hauria d’evitar la degradació del servei. Ricard Riol, president de Promoció del Transport Públic, explica que aquesta línia no s’ha de retallar però sí reformar. Algun d’aquests canvis passarien per no fer coincidir en hora i trajecte el servei de bus i tren. Una altra modificació seria utilitzar un material mòbil més lleuger que l’utilitzat actualment. L’associació ha argumentat que tot i la crisi econòmica, la demanda del servei és de 226.000 viatgers anuals, quatre vegades més que els viatgers transportats per l’Aeroport d’Alguaire. Aquesta entitat creu que l’alt cost operatiu del tren (uns 4 milions d’euros) no és conseqüència de la baixa demanda a la regió de Ponent sinó de la mala planificació d’aquest servei públic.

Riol declara que s’haurien de coordinar els horaris de bus i tren, tots dos de la seva competència exclusiva, per generar una oferta més atractiva i incrementar-ne l’ocupació. Dels tres trens diaris per sentit entre Lleida i la Pobla, un d’ells està totalment solapat amb un servei d’autobús. Alternatives que proposa el col·lectiu passen per utilitzar trens petits en comptes dels grans per estalviar combustible i incrementar l’ocupació o comprar trens més eficients, petits i ecològics.

Aquesta entitat es pregunta el motiu que fa que els trens i els maquinistes estiguin parats durant dues hores cada dia a la Pobla de Segur i deixen el motor encès tot aquest temps. Amb tot aquest argumentari es vol defensar aquesta línia ja que ‘’que des del 1.984 som testimonis de com les reduccions d’oferta fan baixar la demanda del transport públic i acceleren processos de tancament. Per la seva banda el delegat del govern de la Generalitat a Lleida, Ramon Farré, va destacar el passat dissabte a Balaguer que l’executiu d’Artur Mas no vol tancar la línia i que només vol fer-la més eficient, un fet que va anar en la línia de les declaracions de l’alcalde de Balaguer, Josep Maria Roigé, que va destacar que “s’han d’assumir els retalls”.

Advertisements

Debats

Encara no hi ha cap comentari.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Arxiu

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 15 other followers

%d bloggers like this: